Gina Gogean

Gimnastă română de talie mondială

Gina-GogeanStudiul în facultate, în mod sistematic şi aprofundat, mi-a permis crearea unei viziuni de ansamblu asupra tot ce înseamnă sportul, educaţia fizică, mi-a permis să trec de la experienţa practică, bogată şi răsplătită cu un palmares deosebit, la abordarea teoretică a educaţiei fizice. Am reuşit să-mi organizez studiul, să încep o activitate de cercetare a ştiinţei sportului în literatura de specialitate din România şi din alte ţări.

Abordarea multidisciplinară a unor aspecte care aparent sunt legate doar de educaţia fizică mi-a permis deschiderea orizontului de cunoaştere. Am înţeles că studiul sportului, a educaţiei fizice este greu de imaginat fără o tratare interdisciplinară, bazată şi pe o abordare din perspectivă psihologică, sociologică, din perspectiva ştiinţelor sociale în general. Am reuşit să-mi creez o imagine de ansamblu, integratoare, asupra tutror ramurilor sportive, chiar dacă ramura predilectă şi cea în care am performat a fost gimnastica artistică.
În general, studiul în facultate a avut menirea să-mi întregească profilul intelectual şi m-a determinat să continui studiul şi să acced la trepte superioare.

Cariera mi-a fost influenţată în foarte mare măsură, în mod benefic, de acumulările şi sistematizările de cunoştinţe realizate în facultate. Relaţia profesor-student am reuşit să o potenţez şi să o perfecţionez, pornind de la cunoştinţele dobândite în facultate. Îmi este limpede acum, că un bun dascăl de educaţie fizică nu este cel cu un bagaj de experienţe practice, oricât de valoroase, ci acela care reuşeşte să extragă din studiul teoretic, concluzii şi practici pe care le va aplica la orele de curs, cu studenţii sau în antrenamente cu sportivii.